Darbe su jaunuoliais dažnai kyla daug klausimų, kaip pasielgti teisingai, koks elgesys, procesas, veda link rezultato ar tikslo. Vienas iš sudėtingų darbo aspektų yra laiko planavimas. Ir tai ne vien susiję darbe su klientais, dažnai galima tą patirti ir darbe su savo kolegomis iš kitų institucijų. Dirbant su jaunuoliais stengiamasi išugdyti ar tiksliau padėti pagrindus laiko planavimui. Gali kiltų klausimas, o kam gi to reikia? Ar tikrai tai – vienas iš svarbių aspektų? Mano manymu, tai tikrai taip. Laiko planavimas leidžia sutaupyti laiko, pasidaryti struktūros ir tokiu būdu leisti kokybiškiau laiką su klientu. Galiu atsipalaiduoti, nes žinau, kad niekas neateis ir mūsų nepertrauks, neskirs kitos užduoties.
Kai tik pradedu dirbti su jaunuoliais jie dažnai nesupranta, ką reiškia laiku ateiti į susitikimą, susitarti. Tik pradėjus bendrauti apie 90 procentų jaunuolių neateina į susitikimus ar vėluoja į juos po valandą, ateina nesusitarę. O kai ateina nesusitarę, vėluodami, žinoma, pirmiausia kalbamės, kas atsitiko. Dažniausiai paaiškėja, jog tiesiog taip sugalvojo. Kai situacija būna tokia, jog ateina ir negali skirti dėmesio kyla įtampa, nesusipratimai ir konfliktai. Sudėtinga suvokti ir priimti susitarimų ir sutarto laiko svarbą. Pirmaisiais kartais stengiamės padėti ir suprasti, kokiu būdu jaunuolis prisimena dalykus: užsirašo priminimą į telefoną ar turi kitą būdą. Dažnai sutariame, jog pirmus kelis susitikimus galime priminti parašydami sms žinutę. Vėliau liaujamės ir skatiname patiems prisiminti, perklausiame, kas padeda prisiminti. Dažnai jaunuoliai perskambina ir klausia, kada susitinkame. Tad mes taip pat iškart neatsakome, o perklausiame, o kaip tau atrodo? Įdomiausia tai, kad jie dažnai prisimena ir tik pasitikslina. Laikui bėgant
jaunuoliai pradeda suprasti tikslaus susitikimo, atsikėlimo į mokyklą, darbo pokalbio, vizito pas gydytoją prasmę ir svarbą. Kartu pasikalbame, kas bus, jei jis ateis vėliau. Leidžiame išbandyti pasekmes – tą, kai buvo sutaręs ir neatėjo ar atėjo vėliau, anksčiau nesusitinkame?. Paaiškinu priežastis. Tačiau tikrai ne visi suvokia to prasmę, dažnai net supyksta ir kurį laiką neateina į susitikimus.
O kaip Jūs planuojate susitikimus su savo klientais? Kaip klientai suvokia, kada į jus gali kreiptis pagalbos?
Gintarė Urbonienė